Vervolg - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lisa Christiaens - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lisa Christiaens - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

05 Oktober 2014 | Argentinië, Córdoba


Het zou slimmer zijn als ik wat vaker een update zou doen maar omdat ik het zo druk heb komt het er niet van. Er zijn nu drie weken voorbij, mijn Spaans gaat stukje bij beetje vooruit. Mijn Nederlands wordt er echter niet beter op hier. De hele dag door drie talen spreken is ontzettend slopend. Soms mix ik Nederlands, Engels en Spaans door elkaar en dat klinkt echt voor geen meter.
De lessen bevallen goed, echter hoop ik dat het ook blijft hangen. Spaans is veel moeilijker dan ik had verwacht. Maar het blijft leuk en iedere keer als ik mensen beter begrijp geeft mij dat een goed gevoel. De tweede week kreeg ik twee nieuwe klasgenoten. Stephanie een meisje uit België en Marie een meisje uit Zwitserland. Het zijn allebei hele leuke meiden en we hebben veel plezier samen.

De tweede week heb ik door de week niet veel bijzonders gedaan, ik heb les gehad. Vaak gingen wij ’s avonds naar de bar en op school heb ik een keer een salsa les gevolgd.
Zoals mijn lerares het zegt Antares een bar hier is mijn tweede huis. Vaak gaan wij rond 18:30 naar Antares toe om daar gebruik te maken van de Happy Hour. Normaal gesproken kost een halve liter bier 4 euro. Tijdens Happy hour krijg je er twee. Ook hebben ze hier erg lekker eten. Papas Antares, dit is friet met een kaassaus en lente ui. Niet goed voor de lijn maar wel erg lekker. Gelukkig wandel ik hier erg veel.
Donderdagavond hebben wij een afscheidsfeest gehad van de Brazilianen die naar huis gingen. Tijdens dit feest heb ik voor de eerste keer Argentijnse steak gegeten, echt heerlijk!
De dag erop heb ik afscheid genomen, ik ben en zal hier voor altijd heel slecht in blijven.
In een korte tijd bouw je toch echt een band op, maar goed op deze manier heb ik wel een vakantieadres.
Op vrijdagavond ben ik samen met Pil een meisje uit Denemarken (die ook bij mij op school zit) wat gaan drinken samen met twee Argentijnse meisjes en 1 meisje uit de VS. We gingen naar het huis van een van de meiden, ik sta er echt van te kijken hoe open de meiden hier zijn. We hebben ons goed vermaakt. Daarna ben ik samen met Stephanie en een huisgenoot van haar naar een club geweest. Het was echt super gezellig. De dag erop ben ik samen met Stephanie naar park Sartiemento geweest. ’s Avonds heb ik samen met Silvina een film gekeken maar zoals sommige van jullie wel weten ben ik hier niet zo goed in. Ik viel de hele tijd in slaap, erg aangenaam gezelschap ben ik.
Zondag zijn Pil, Stephanie en ik gaan paraglyden. We waren allemaal nerveus omdat we erg hoog in de bergen waren. In het begin moesten wij wachten tot de wind wat ging liggen anders was het niet veilig genoeg. Toen de wind eenmaal een beetje ging liggen werd alles klaar gezet. Het waaide nog steeds erg hard maar het was te doen. Mijn god wat een uitzicht echt geweldig. Omdat het zo hard waaide schommelden we heel erg waardoor wij ons alle drie niet zo lekker voelden. Het is te vergelijken met zeeziek zijn. Omdat ik de nacht er voor al een aantal keer had moeten spugen was dit niet erg prettig. Waarom ik de nacht ervoor een aantal keer heb moeten spugen blijft voor mij een raadsel. Ik had maar 2 biertjes gedronken dus daar kon het niet aan liggen.
Ik denk dat het komt doordat wij hier zo laat eten en ik om 12 uur al geluncht had.
We hebben na het paraglyden gezwommen in de rivier. We zouden eigenlijk gaan trekken maar omdat we maar met drie waren ging dit niet door. Echter zat dit wel in de prijs inbegrepen. We zijn afgezet door de man die ons mee had genomen. Ik vond het niet zo’n probleem omdat het erg warm was en ik liever zwem dan wandel maar het gaat om het principe. Ook hebben wij onze video van het paraglyden nog niet gekregen, ik hoop dat dit zo snel mogelijk geregeld wordt.

Maandag 3 oktober. Begin van een nieuwe week. We kregen twee nieuwe klasgenoten erbij een jongen en een meisje uit Brazilië. Zij zijn erg goed in Spaans omdat het zoveel op het Portugees lijkt. Af en toe is dit best frustrerend omdat ik al 3 weken hier ben en mijn Spaans waarschijnlijk nooit zo goed zal worden als dat van hen.
Op woensdag ben ik samen met Pil en Stephanie naar het strand geweest. Het was een uur met de bus en daarna moesten wij nog een uur lopen. We hadden er niet op gerekend dat het allemaal zo lang zou duren maar goed het uitzicht was wederom fantastisch en we hebben toch nog even van de zon kunnen genieten. Toen we terug waren wilden Pil en ik wat gaan eten bij Antares. Toen wij op weg waren naar Antares ben ik beroofd van mijn Portemonnee. Ik voelde het gebeuren maar toen ik mij omdraaide zij een vrouw tegen mij dat het al een blok eerder was gebeurd en de jongens al weg waren. Ik geloofde dit niet en dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt. Ik mocht haar tas controleren maar hier zat niks in. Waarschijnlijk was het een samenwerking van de twee jongens en de vrouw. Ik ben dus allebei mijn bankpassen kwijt, mijn rijbewijs, ov-chipkaart en 20 euro. Zij zijn er dus 20 euro op vooruit gegaan en ik heb een hoop gezeik. Ik kan mij hier nog steeds enorm over opwinden. Pap heeft geld overgemaakt naar Stephanie en zij heeft het voor mij afgehaald bij de bank. Mijn ouders moeten nu mijn nieuwe bankpassen omsturen naar Bolivia. Dit betekent dus dat ik met cashgeld moet gaan reizen en maar hopen dat dit allemaal goed gaat. Ja niet alles is hier even leuk.
Donderdagavond ben ik samen met een vrouw uit Australië (die ook bij mij op school zit) gaan salsa dansen. Toevallig kwam ik een jongen tegen die ik tijdens het afscheidsfeest van de Brazilianen heb leren kennen. Dit was heel fijn want salsa dansen moet je met een man doen en dit maakte het iets minder ongemakkelijk. Deze jongen heeft mij ’s avonds naar huis gebracht met de scooter. Nee hij had niet gedronken want hier is geen tijd voor tijdens het dansen. Hij vond het geen goed idee om mij met de taxi naar huis te laten gaan. Wat ik echter niet begrijp want de taxi is hier erg betrouwbaar en ik heb de leukste gesprekken met de taxichauffeurs. Maar goed een gratis ritje met de scooter vond ik geen probleem.
Vrijdag hebben wij lekker gegeten op school en daarna ben ik naar huis gegaan. Ik wilde eigenlijk vroeg gaan slapen omdat wij de dag erop naar het oktober fest wilden gaan hier in de buurt. Echter regende het al de hele dag en ’s avonds brak de hel los. Er zijn hier erg weinig putten dus alle straten lopen helemaal vol. Omdat het oktober fest buiten is hebben wij besloten toch maar niet te gaan. Ik ben ’s avonds naar een huisfeest geweest van Marie en heb daar gedanst tot in de vroege morgen.

Ik krijg hier een steeds groter netwerk, wat erg leuk is maar wat het ook steeds moeilijker maakt om dadelijk verder te reizen. Ik mis iedereen een Nederland heel erg en de mensen hier kunnen mijn vrienden en familie niet vervangen maar ze kunnen de leegte wel een beetje opvullen.
Vanavond heb ik een verjaardag van een Nederlands meisje wat ik hier heb leren kennen. Wij gaan eerst wat drinken en daarna naar een club.

  • 05 Oktober 2014 - 10:27

    Pap:

    Mooi verhaal. Kunnen we deze verslagen ergens oppikken zodat jij/ik er na afloop een compleet verslag van kunnen maken?

  • 05 Oktober 2014 - 13:41

    Mam:

    Inderdaad een mooi verhaal, beetje warrig maar zo kennen we jou ook
    Geniet lekker verder en maak je niet te druk XXX mam

  • 06 Oktober 2014 - 16:35

    Aniek:

    Leuk lisa!!! Je leert idd veel mensen kennen daar :) genoeg te partyen ook zo te lezen. Jammer van t oktoberfest!! Klonk wel vet namelijk. Btw maandag 3 oktober klopt denk ik ni of wal :p geniet ze xxxxxxxxx love u!!

  • 07 Oktober 2014 - 18:51

    Huub:

    Hoi Lisa,
    We kunnen aan het verhaal lezen dat je heel veel plezier hebt. Gelukkig. Ben wel voorzichtig om met "andere" mensen op een scooter en doe nooit de card en pinpas bij elkaar. Leg CC in de kluis of zo.

    gr. Anja en Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 11287

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 December 2014

Mijn eerste reis

11 November 2016 - 30 November -0001

Mijn leven in Madrid

Landen bezocht: