Nog een maandje... - Reisverslag uit Horst, Nederland van Lisa Christiaens - WaarBenJij.nu Nog een maandje... - Reisverslag uit Horst, Nederland van Lisa Christiaens - WaarBenJij.nu

Nog een maandje...

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 Augustus 2014 | Nederland, Horst

Een droom die uitkomt!

Omdat ik afgestudeerd ben en ik altijd al geïnteresseerd ben geweest in andere culturen leek het mij een goed idee om naar Zuid-Amerika te vertrekken. Waarom Zuid-Amerika? Ten eerste ze spreken er Spaans, deze taal wil ik leren. Ten tweede zoek maar eens naar foto's. Wauw wat een mooie landen! Ten derde Zuid-Amerikanen lijken mij leuke mensen. Tijdens mijn stage in Rotterdam kreeg ik te maken met veel cliënten die Spaans spraken. Spaans vind ik een mooie taal en omdat het nog weleens van pas kan komen lijkt het mij erg leuk en leerzaam om deze taal te leren.

Vrijwilligerswerk lijkt mij super om te doen, mensen helpen is toch mijn grote passie. Ik heb tijdens mijn studie de minor Jeugd gevolgd omdat ik deze doelgroep het meest interessant vind. Tijdens het paarden project ga ik werken met straatkinderen, kinderen met een beperking en kinderen die verslaafd zijn aan drugs. het lijkt mij erg boeiend om therapie te geven en daarbij paarden te gebruiken. Ik denk dat het erg indrukwekkend en leerzaam werk is.

Ik ben volop met de voorbereidingen bezig, geloof mij pap en mam worden af en toe gek van mij. (voor degene die het niet weten wat ik mij niet voor kan stellen, ik ben een ongelofelijke stresskip!:P)
Er komt veel bij kijken als je drie maanden op reis gaat. Al het papierwerk, Verklaring Omtrent Gedrag en persoonlijkheidstest (deze mag ik gelukkig in Bolivia laten doen dit is in Nederland namelijk ontzettend duur), mijn CV in het Engels, vragenlijsten, nieuw paspoort aanvragen en de informatie lezen die ik krijg. De spuiten die ik moet halen. Bedenken welke spullen ik mee moet nemen. Lenzen die ik daar niet kan halen, credit card zodat ik ook kan betalen als ik niet kan pinnen, noem het maar op!

Maar er zijn ook leuke voorbereidingen. Reisverslagen lezen zodat ik een beetje ideeën krijg van de hotspots van de landen waar ik heen ga. Mij oriënteren wat de mogelijkheden zijn voor mijn reis van de laatste maand, Spaans leren enzovoorts.

Ik zal jullie op de hoogte houden over mijn reis dus als jullie het leuk vinden dan blijf mij volgen :)!!

  • 12 Augustus 2014 - 21:28

    Riet:

    Hoi Lisa,spannend ik wens je veel plezier en succes in Zuid Amerika.heel veel groetjes van Aldert en Tante Riet......Ik zie je nog wel voor je weggaat.xxx

  • 12 Augustus 2014 - 22:40

    Laurens:

    Hoi Lisa, ik wil je even een ontzettend leuke, spannende en vooral leerzame tijd toewensen daar in het prachtige Zuid-Amerika! Een mooi initiatief. Ik hoop dat je met jouw enorme passie, ervaring en enthousiasme heel veel kinderen van hulp kunt voorzien. Pas goed op jezelf! Groetjes, Laurens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 11314

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 December 2014

Mijn eerste reis

11 November 2016 - 30 November -0001

Mijn leven in Madrid

Landen bezocht: