Vervolg Peru.. - Reisverslag uit Lima, Peru van Lisa Christiaens - WaarBenJij.nu Vervolg Peru.. - Reisverslag uit Lima, Peru van Lisa Christiaens - WaarBenJij.nu

Vervolg Peru..

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 December 2014 | Peru, Lima

Zondag 23 november
Vandaag is een rustige dag het is zondag. Ik ga samen met twee meiden op pad in Cuzco. We verkennen de stad en gaan naar de locale markt. Daarna chillen wij wat in het hostel. Samen ga ik met een paar mensen gezellig wat eten en daarna belanden wij in Mama Africa.

Maandag 24 november
Gister was Western Union dicht hierdoor kon ik niet mee gaan quad rijden met iemand die ik hier heb leren kennen. Echter heb ik gisteravond een Amerikaan leren kennen die ook wilde gaan quad rijden dus we hadden afgesproken om dit samen te gaan doen. Van te voren moest ik naar Western Union om geld te halen. Samen met de Amerikaan en een Engelse gingen wij op pad. Toch wel een veiliger gevoel als er twee mannen met je mee gaan. Ik heb mijn geld gehaald, een kaart gekocht voor 16 museums en daarna gingen wij quad rijden. In het begin was het nog best wel lastig omdat je moest schakelen en er vrij grote stenen op de weg lagen. Het ging steeds makkelijker en ik vroeg of onze gids wat harder wilde rijden we vonden het allemaal te langzaam gaan. Daarna gingen wij naar een oude ruïne. Na het quad rijden gaan we samen eten en daarna op stap. Morgen ga ik naar Machu Picchu maar mijn Amerikaanse vriend belooft mij, mij op tijd naar het hostel te sturen. Wat uiteindelijk niet gebeurt…

Dinsdag 25 november
Gister is het nog 3 uur geworden en vandaag moet ik er om 6:45 uit. Echter heb ik mijn wekker niet gehoord en heeft iemand van mijn kamer (ik slaap in een kamer met 12 bedden) de wekker uit gezet. Om 7:15 maakt mijn Amerikaanse vriend mij wakker, hij vraagt aan mij hoe laat ik moet vertrekken, ik zeg 7:30 en hij vertelt mij hoe laat het is. Ik weet niet hoe snel ik mijn bed uit moet komen, mijn gids zit beneden op mij te wachten. Wij vertrekken op weg naar Machu Picchu, wat een verschrikkelijk reis daar naar toe. Ik heb een kater en we zigzaggen wat op en neer. Bleegh, gister maar niet moeten drinken. Na een tijdje gaan we mountainbiken, het regent echt heerlijk om van te kater af te komen. Daarna gaan we lunchen en vervolgens gaan wij naar het hostel waar we die nacht verblijven. De andere gaan raften, ik heb hier niet voor betaald en ik ben hier achteraf heel blij om kan ik en beetje bij slapen. ’s Avonds gaan we eten en daarna drinken wij nog wat en gaan wij naar bed.

Woensdag 26 november
Vandaag staat er een trekking van 8 uur op de planning. Ik heb vannacht met twee fransen meiden op de kamer geslapen waar ik een goede klik mee heb. Franse staan er om bekend dat ze slecht Engels spreken. Echter een van de twee meiden spreekt zeer goed Engels en met de andere probeer ik mij te redden met Spaans en Engels en een heel klein beetje Frans. Het is een erg mooie trekking. De foto´s staan online, de gids vertelt van alles om de omgeving. Daarna gaan wij eten, drinken wij nog wat en gaan wij naar bed.

Donderdag 27 november
Vandaag na het ontbijt gaan wij ziplinen. Ik ben best zenuwachtig want mijn hoogtevrees is nog steeds aanwezig. Echter wanneer wij van de eerste kabel zijn heb ik de smaak goed te pakken. Wij gaan in totaal van 6 kabels af. Ziplinen is echt super vet. Daarna vertrekken wij naar een andere plek voor de lunch en na de lunch gaan wij een aantal uren wandelen. Het is een mooie wandeling en de foto’s staan online. Echter op het eind van de wandeling voel ik mij niet lekker, zoals zo vaak. De gids legt ons uit hoe de dag van morgen er uit ziet. Een groepsgenoot ziet echter dat het echt niet gaat en vraagt of we niet heel snel naar het hostel kunnen. Eenmaal in het hostel geef ik een paar keer over en daarna voel ik mij wat beter. Wij gaan eten en daarna ga ik vroeg naar bed, morgen gaat om 4 uur de wekker.

Vrijdag 28 november
Vandaag is de grote dag, wij gaan naar Machu Picchu, ik heb hier veel verhalen over gehoord en foto´s van gezien. We staan om 4 uur ´s ochtends op. En beginnen dan aan onze tocht, de meeste van jullie weten wel hoe ik in de ochtend ben:P dus in het begin moest ik even wakker worden. We begonnen aan onze tocht naar de poort. Deze poort gaat om 5 uur open. De meiden hebben haast en ik kan ze echt niet bijhouden. Echter bij de poort moeten ze wachtten. We beginnen aan de tocht naar boven, het zijn 3000 traptreden. Ik heb er in totaal 1 en 10 minuten over gedaan, ik ben tevreden. De meiden waren sneller dan mij dus toen ik boven kwam was ik iedereen kwijt. Ik wist niet meer precies hoe laat wij waar hadden afgesproken. Ik had gelukkig een telefoonnummer nadat twee personen mij hadden geholpen wist ik hoe laat ik waar moest zijn. Om 8:45 uur begon de tour. Machu Picchu is overweldigend niet uit te leggen in woorden, ook foto’s zeggen niet genoeg, je moet daar gewoon een keer naar toe. Echter de meiden en ik zijn te moe om naar de gids te luisteren dus we lopen op eigen houtje wat rond. Na de tour gaan de meiden en ik de 3000 treden weer naar beneden. Wanneer wij beneden zijn gaan de meiden en ik lunchen. Ik had tijdens het boeken aangegeven met de laatste trein naar huis te willen, dit was het goedkoopst. Dit omdat ik niemand van de groep kende en het liefst zo min mogelijk geld uit geef. Echter gaan de meiden met een trein eerder en ik wil graag met hen mee zodat ik daarna van hostel kan ruilen (ik ga namelijk naar het zelfde hostel als de meiden) en met hen kan gaan stappen. Ik heb geluk er was nog maar 1 plaats vrij in de trein maar ik heb kunnen ruilen. De trein vertrekt rond half 7 en ik slaap de hele treinreis. Wat is het toch heerlijk om overal te kunnen slapen . Wanneer wij aankomen op bestemming moeten wij een bus nemen. Alleen omdat ik geruild heb van trein heb ik geen plaats in de bus. Lauren een van de meiden vraagt of het mogelijk is dat ik met hen mee ga. Echter zegt de vrouw nee na wat wikken en wegen mag ik toch mee en wel voor niks. Wanneer wij aankomen in Cuzco ga ik naar mijn hostel om mijn spullen te pakken en daarna vertrek ik naar hun hostel. ’s Avonds gaan wij op stap, mijn benen willen niet meer maar goed slapen is voor apen. Onze vrienden uit Chili zijn het grote voorbeeld, zij hebben de 3000 treden gedaan De avond werd nog heel gezellig.

Zaterdag 29 november
Vandaag houden wij een rustdag, onze benen zijn erg moe van Machu Picchu. We chillen wat, lopen wat rond en dat is het eigenlijk. ´s avonds doen we een dutje en daarna is het de bedoeling om uit te gaan. Echter ik voel me weer/nog steeds niet helemaal lekker. Ik blijf daarom wat langer als de meiden liggen. Later sta ik toch op om hen te vergezellen, onze vrienden uit Chili zijn er ook. Het wordt wederom een erg gezellige avond.

Zondag 30 november
Vandaag is de laatste dag in Cuzco, de meiden en ik gaan naar ruines kijken. De meiden hebben entreekaart gekregen van twee vrienden die naar Bolivia zijn gegaan. Ik moet echter betalen. Achteraf blijkt het, het geld echt niet waard te zijn geweest. Maar goed ik ben weer een uitstekende toerist geweest. Na de eerste twee ruines gaat Sara terug naar het hostel, ze voelt zich niet zo lekker. Laure en ik gaan echter nog naar een andere ruïne ik heb niet voor niks 21 euro betaalt. We lopen er heen. De tocht er naar toe is nog leuker als de ruïne zelf. Hierdoor besluit ik samen met Laure terug te gaan naar het hostel. De tocht naar het hostel is erg leuk, gezellige straatjes en veel te zien. We rusten nog wat in het hostel en gaan daarna wat eten. Het eten valt niet lekker dus we gaan op tijd naar bed toe.

Maandag 1 december
Vandaag vertrekken wij allemaal een andere richting op. De meiden gaan Lima om het vliegtuig terug te pakken naar Frankrijk. Ik ga naar Arequipa, de meiden vertelde mij dat je hier een hele mooie trekking kon doen. Ik vertrek in de avond. Wij gaan ’s middags naar het busstation om tickets te kopen. Ik kan een ticket bemachtigen voor 40 soles. Terwijl mij de eerste maatschappij 100 soles wordt gezegd. Daarna gaan wij lunchen en vertrekken de meiden, ik ga zelf iets later op de avond. De busreis duurt 12 uur.

Dinsdag 2 december
Ik kom om 7 uur aan in Arequipa, ik had van het hostel waar ik in Cuzco sliep een adres gekregen van een soortgelijk hostel. Ik ga er heen, de mannen die er werken zijn een beetje gestoord maar ik kan er wel om lachen. Het eerste wat ze vragen is of ik getrouwd ben of een vriend heb. Mannen in Peru zijn zo makkelijk:P. In het hostel zit een jongen uit Amerika ik raak met hem aan de praat en hij vertelt dat hij ’s middags gaat raften. Ik vraag of hij het leuk vindt als ik mee ga en hij vindt het prima.
Ik ben natuurlijk de enige die in het water valt, het water is erg koud maar ik had het best warm dus ik vind het eigenlijk wel lekker. ’s Avonds ga ik met een medewerker van het hostel eten bij een chinees, erg lekker.

Woensdag 3 december
Ik ga eerst lunchen, daarna drink ik wat samen met een medewerker van het hostel. ’s Middags ga ik naar het museum van juanita. Dit is een erg interessant museum over mummy’s die gevonden zijn hier in de bergen. Helaas mogen er geen foto’s genomen worden. Een mummy ligt opgebaard haar naam is Juanita. Tijdens de rondleiding leer ik een groep kennen, we gaan naar de rondleiding samen wat drinken in hun hostel. Zij hebben een dakterras en wij verplaatsen er banken naar toe. Daarna ga ik samen met hen en hun reisleider pizza eten, ze nodigen mij uit om mee te gaan stappen maar ik moet morgen om 3:15 uur er uit dus ga verstandig op tijd naar bed.

Donderdag 4 december
Om 3:10 opstaan om naar Colca Canon te gaan. Ik ga een trekking doen van drie dagen. De twee meiden die ik heb leren kennen tijdens de jungle trail vertelde mij dat dit de beste trekking is die zij gedaan hebben tijdens hun reis. Om 3:25 staat mijn gids al op mij te wachten, na 5 minuten ben ik klaar en vertrekken wij. Wij hebben eerst een busreis van 3 uur waar ik lekker heb kunnen slapen. Daarna gaan wij ontbijten, dan rijden wij nog 20 minuten en gaat onze trekking beginnen. Vandaag is het alleen bergafwaarts, dit is conditioneel gezien niet zwaar maar voor je knieën wel. Ook is er op sommige plekken erg weinig grip. De laatste 30 minuten laat mijn maag ook weer van zich horen. Ik voel mij hondsberoerd en kan niet meer van het uitzicht genieten. Ik heb deze reis erg veel last van mijn maag, word er niet goed van. Uiteindelijk komen wij aan bij het hostel, daar krijgen wij lunchen en kunnen wij de rest van de dag uitrusten. Wij spelen kaarten met een andere groep en uiteindelijk wordt mijn maag toch wat rustiger. Daarna hebben wij ’s avonds avondeten en rond 10 uur is het tijd om naar bed te gaan.

Vrijdag 5 december
Wij staan om 7 uur op, wij ontbijten en gaan dan aan de tweede dag beginnen. Vandaag wandelen wij door verschillende dorpen in de bergen. Het is een mooie wandeling, ik voel mij weer helemaal lekker dus kan er ook echt van genieten. Zie de foto’s op mijn facebook. Na de wandeling komen wij aan bij ons volgende hostel, dit is een hostel met een super mooi zwembad waar we de rest van de dag van mogen genieten. Om 4 uur komen de kerels van de andere groep, ik ga met een paar van hen mee naar hun hostel want zij hebben om 5 uur happy hour. We spelen tafelvoetbal, kaarten en daarna ga ik samen met Steven (een man van 50, van onze groep) mee om met onze groep te eten. Daarna gaan wij weer samen terug om nog een paar spelletjes te doen. Om 22:00 uur gaan wij samen terug naar ons hostel. Ik ben blij dat ik niet alleen terug hoef, want het is super donker.

Zaterdag 6 december
Vandaag om 4:15 opstaan voor het zwaarste stuk van de trekking. We gaan vandaag 3 uur lang bergopwaarts lopen. Om 4:40 vertrekken wij. In het begin gebruiken wij een lamp maar al gauw is het licht genoeg om zonder verder te gaan. Voor dat we een vierde verder zijn zegt mijn groepsgenoot dat we al twee derde hebben gehad. Het leek ook dat we al veel verder waren. Op de helft houden wij een korte pauze, ik moet zeggen dat het mij beter af gaat dan ik had gedacht. Ik was bang dat ik met een ezel verder zou moeten. Na de pauze gaan we verder en het laatste stuk is aardig pittig maar we made it!! Whoehoe. Ik had nooit verwacht dat ik het leuk zou vinden om zo’n zware trekking te doen, deze trekking is namelijk volgens vele zwaarder dan de 3000 treden van de Machu Picchu. Maar ik heb er echt van genoten. Na de tocht gaan we ontbijten, ik sterf van de honger. Daarna gaan we met de bus verder, we maken twee stops, eentje bij een thermaalbad waar we een uur mogen zwemmen. Ik heb hiervoor betaald in mijn hostel maar mijn gids heeft te weinig geld gekregen, hij vraagt of ik het nog een keer wil betalen en zal later met mij mee gaan naar mijn hostel zodat ik het geld terug krijg. Ik heb een goed gevoel bij deze gids dus ga er vanuit dat het goed komt. Na het zwemmen gaan we lunchen. In de bus leer ik een Nederlands stel kennen, het is erg vreemd om weer Nederlands te praten. Tijdens de lunch vertrekt het gezicht van de Nederlandse kerel, hij heeft een pinda-allergie en hij is bang dat ergens pinda’s in verwerkt zitten. We gaan daarna verder met de bus maar hij voelt zich nog steeds super slecht, dit is de tweede keer dat ik dit mee maak deze reis maar het is echt geen pretje om te zien. Ik vraag mijn gids om te stoppen omdat hij eruit ziet of hij moet overgeven. Hij gaat voorin zitten en na een tijdje stoppen wij daarna gaat het beter. De stop is op 4000 m hoogte. Ik ga naar buiten om een paar foto’s te knippen maar daarna weer snel de bus in want ik heb een korte broek aan en het is super koud! Daarna gaan we weer verder terug naar Araquipa. We komen om 17:00 uur aan in Araquipa. Mijn gids gaat met mij mee naar mijn hostel en ik kreeg het geld van het thermaalbad terug. Ik ben erg blij nadat ik gezeik gehad heb met mijn gids in Machu Picchu. Ik heb tijdens de trekking twee kerels leren kennen, een uit Amerika en een uit Zwitserland we hadden de dag ervoor afgesproken om samen uit te gaan. In het hostel van de Amerikaan was een feestje. Hij stuurde mij een berichtje dat de keuken om 21:30 uur dicht zou gaan. Om 5 voor half wilde ik eten bestellen maar ik kreeg niks meer. Mijn gids zou ook komen dus ik heb hem een berichtje gestuurd of hij misschien ergens wat met mij wilde eten. Ik vind het altijd erg prettig als locals mee gaan want zij weten waar het lekker is maar vooral waar je veilig kan eten zonder ziek te worden. Daarna ga ik terug naar de rest en gaat mijn gids naar een vriend. Hij zou later nog komen maar hij moest om 3 uur weer werken, met de volgende groep naar Colca Canon. Het feest is erg gezellig, ik ontmoet leuke mensen, weer een heerlijke zaterdagavond.

Zondag 7 december
Ik ben gister tot 5 uur uitgeweest dus was erg moe toen ik opstond. Ik had afgesproken met een Araquipaan die ik gister had ontmoet om samen te gaan lunchen. Daarna zijn we samen naar de terminal gegaan om een ticket voor mij te kopen naar Paracas. Ik ga namelijk vanavond naar Paracas, het strand! Daarna ben ik met hem mee geweest naar zijn huis, ik heb samen met zijn familie Pisco Sour gedronken, een typisch drankje uit Peru. Zijn familie was erg vriendelijk en warm. Zoals de meeste mensen hier. Daarna zijn we samen naar mijn hostel gegaan om mijn spullen te pakken en heeft hij mij naar het terminal gebracht. En nee mam, geen nieuwe schoonzoon :P gewoon een vriend van mij.

  • 19 December 2014 - 00:54

    Mam:

    Mooi verhaal Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 11311

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 December 2014

Mijn eerste reis

11 November 2016 - 30 November -0001

Mijn leven in Madrid

Landen bezocht: