Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lisa Christiaens - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lisa Christiaens - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun!

Door: Lisa Christiaens

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 September 2014 | Argentinië, Córdoba

Ik heb echt super veel mee gemaakt de eerste week in Cordoba.
Het leven hier is een groot feest, weinig tijd om er bij stil te staan wat hier allemaal gebeurt.
Zondag heb ik mijn tijd doorgebracht samen met mijn host, ze heeft mij de stad laten zien en ’s avonds hebben wij naar livemuziek geluisterd en naar mensen gekeken die de tango aan het dansen waren. Ik heb zelf op school een les gehad maar damn wat is dat moeilijk!

Maandag 16 september werd ik wakker gemaakt door de hanen in mijn buurt. Om 6 uur ’s ochtends beginnen zij met kraaien. Ik ging vandaag voor de eerste keer naar school, de weg naar school is gelukkig heel makkelijk. Silvina mijn host heeft mij in het weekend de weg laten zien. Mijn host is super aardig, kan goed koken en heeft er geen problemen mee als ik tot laat uit ga. Helemaal super dus!
Toen ik op school kwam moest ik een test maken om te kijken wat mijn niveau van Spaans was.
De test was super moeilijk! Ik dacht dat ze gingen kijken hoe groot mijn vocabulair was maar in plaats daarvan kreeg ik allemaal werkwoorden, ik kon echt heel weinig invullen.
Ik werd ingedeeld in een klas met een Duitser en twee Brazillianen. Echter hun niveau is veel hoger dan de mijne dus kreeg ik na twee dagen privé les omdat ik er helemaal niks van begreep.
De privé lessen bevielen erg goed, mijn vocabulair wordt steeds groter en ik kan oppervlakkige gesprekken voeren. Thuis gebruik ik nog steeds google translate en met de meeste mensen waar ik mee om ga spreek ik Engels maar ik leer alsnog heel veel. Maandag na schooltijd hebben wij een citytour gemaakt, Sophie een medewerker van Coined (de school waar ik heen ga). Heeft ons wat bekende plekken laten zien van Cordoba. Wij gaan iedere dag na schooltijd uit eten. Het eten is hier erg goedkoop, alleen ik heb nog steeds geen Argentijnse steak gehad. Ik ga dat waarschijnlijk binnenkort doen met een local, hij weet een goed restaurant hiervoor.

Dinsdag 17 september gingen wij naar een bar genaamd ‘Avantares’.
Hier is iedere dag van 18:00 tot 19:30 happy hour. Dan is het ook super druk.
Een Braziliaans meisje vroeg mij of ik met hun mee wilde gaan. Ik ben samen met Wilson een klasgenoot van mij met hun mee gegaan. Hier hebben wij een aantal locals leren kennen. De mensen hier zijn super aardig, geïnteresseerd en doen er alles aan om je je thuis te laten voelen.

Ik kon in het begin niet pinnen dus heb de eerste 5 dagen geld moeten lenen. De Duitser van mijn klas vertelde dat hij bij de nationale bank geld kon krijgen. Hier ben ik naar toe gegaan en dit is de enige bank die werkt hier. Verder heb ik helemaal geen bereik hier, daarom heb ik een nieuwe simkaart gekocht. En ja zoals jullie mij kennen ben ik mijn Nederlandse simkaart kwijt geraakt maar ik kan gelukkig nog steeds met mijn Nederlandse nummer whatsappen en mochten mensen mijn simkaart vinden kunnen ze er toch niks mee doen. Ik loop hier minstens 2 uur per dag. Maar er zijn dagen bij dat ik 6 uur aan het wandelen ben. Cordoba is een gigantisch grote stad en het is het meest gebruikelijke om te voet op je bestemming te komen.
Mensen zijn erg goed voor buitenlanders. Echter moet je hier als outsider ’s nachts erg oppassen. Ik liep van de week met een local over straat, het was 1 uur ’s nachts. Hij zei dat ik door moest lopen omdat we gevolgd werden. Ik dacht dat hij een grapje maakte maar hij meende het. Er was een vent die ons Engels hoorde praten. Waarschijnlijk dacht hij dat ik makkelijk te beroven was. Op dat moment werd ik even wakker geschud dat ik moet blijven opletten. Ik ga ’s avonds daarom altijd met de taxi naar huis. Overdag is het gewoon veilig. Een taxi kost hier €3,-
Vrijdag had ik afgesproken met een local en op zaterdag ben ik met een groep mee uit geweest. Deze groep bestaat uit mensen uit verschillende landen (denk aan Duitsland, Brazilie, een meisje uit Nederland en Argentijnen). Zij wonen in een studentenhuis. We gingen naar een club genaamd Chic, echt het nachtleven is hier super! Uiteindelijk ben ik om 5 uur naar huis gegaan en heb nog een praatje gemaakt met de politie over hoe mooi het leven hier is. Toen ik thuis was hoorde ik het feest van de buren omdat ik uitgenodigd was ben ik hier nog even gaan kijken. Mijn ontvangst was echt hilarisch er waren alleen maar Argentijnen en ze spreken alleen maar Spaans maar met mijn gebrekkig Spaans heb ik mij kunnen redden. Heerlijk hoe de mensen hier dansen. Ik kreeg verschillende uitnodigingen om bij mensen te komen eten, dus ik zal het de komende tijd wel zien. Ik ben om 7 uur naar bed gegaan en werd om 11 uur weer wakker. Ik ben toen samen met Wilson, Manuel en Livia naar een park gegaan. Hier werd het begin van de lente gevierd. Mensen vieren hier alles, het park was echt super mooi! Nadat wij in dit park zijn geweest zijn wij naar een kunstmuseum geweest. Daarna zijn we in een café wat gaan drinken. Ze hadden het er over om ’s avonds uit te gaan om het begin van de lente te vieren. Echter was ik van plan om vroeg naar bed te gaan omdat ik helemaal gesloopt was. Ik was aan het praten met een local en ik zei tegen hem dat mijn studiegenoten gek waren omdat ze om 12 uur nog wilden gaan stappen terwijl wij maandag weer naar school moesten. Hij zei tegen mij dat het feest super was en dat ik ook moest gaan. Omdat ik maar een keer hier ben heb ik dit gedaan. Wat een feest, heb weer heerlijk gedanst en nieuwe mensen leren kennen.
Vandaag zijn er nieuwe studenten gearriveerd, ik zit nu in een klas met een meisje uit België en een meisje uit Zwitserland. Ik kreeg echter vandaag helemaal niks mee van de les want ik had een gigantische kater. Maar ach dat hoort er bij.

Korte samenvatting van mijn eerste week is:
- veel uitgaan
- weinig slaap
- te druk om te leren:P
- gezellig

  • 23 September 2014 - 17:37

    Mam:

    Fijn weer een verslag te lezen en goed te horen dat je het naar je zin hebt
    Hou vol om geregeld een verslag te maken dit is ook later handig voor jezelf
    XXX mam

  • 24 September 2014 - 14:44

    Tante Riet:

    Hoi Lisa,volgens mij heb jij helemaal geen tijd om te leren,als je het maar leuk hebt.Wij gaan woensdag 1 okt. ook lekker op vakantie.....Groetjes uit Oostrum.

  • 29 September 2014 - 15:25

    Toos:

    Hoi Lisa,

    Je hebt het er goed naar je zin lees ik.
    De eerste week is wel slopend geweest;) maar geniet er maar van.
    Leuk om je zo te kunnen volgen! Piet is al meteen aan 't kijken waar Cordoba precies ligt.
    groetjes Toos

  • 04 Oktober 2014 - 19:46

    Huub:

    Ja , ja ik dat dacht je ging studeren, maar het is meer feesten. Heel veel plezier.

    gr. Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 11312

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 20 December 2014

Mijn eerste reis

11 November 2016 - 30 November -0001

Mijn leven in Madrid

Landen bezocht: